SZKOŁA PODSTAWOWA NR 26 IM. KS. PROF. JÓZEFA TISCHNERA W TORUNIU
Do naszej szkoły przyjmujemy dzieci i młodzież z niepełnosprawnością intelektualną, posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, a także uczniów ze sprzężeniami.
✅ SPECJALNE POTRZEBY
Jesteśmy przygotowani na objęcie edukacją i terapią osób, które poza niepełnosprawnością intelektualną zmagają się z dodatkowymi deficytami (niepełnosprawność sprzężona), takimi jak:
? Niedowidzenie, brak wzroku
? Niedosłyszenie, brak słuchu
? Autyzm
♿ Niepełnosprawność ruchowa
Zapewniamy dostosowane metody nauczania, indywidualne podejście oraz wsparcie specjalistów.
?? GRUPY EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNE
? Grupy liczą maksymalnie do 6 uczniów w zbliżonym wieku.
?? Z grupą pracuje nauczyciel-wychowawca oraz nauczyciele przedmiotów, prowadzący zajęcia m.in.:
- rozwijające komunikację,
- stymulujące kreatywność,
- wychowanie fizyczne,
- religię
? WIEDZA I UMIEJĘTNOŚCI
Zgodnie z podstawą programową, w naszej szkole prowadzone są następujące zajęcia edukacyjne:
? Funkcjonowanie osobiste i społeczne
Zajęcia te mają na celu wszechstronny rozwój uczniów oraz przygotowanie ich do pełnienia ról społecznych, aby mogli w przyszłości jak najlepiej funkcjonować i integrować się ze środowiskiem
?️ Zajęcia rozwijające komunikowanie się
Celem tych zajęć jest rozwój języka i umiejętności porozumiewania, w tym m.in. przy wykorzystaniu komunikacji alternatywnej i wspomagającej (AAC)
? Zajęcia rozwijające kreatywność
Stymulowanie twórczego myślenia poprzez różnorodne formy ekspresji artystycznej, takie jak muzyka, plastyka czy teatr
?♂️ Wychowanie fizyczne
Zajęcia dostosowane do możliwości uczniów, mające na celu poprawę kondycji, koordynacji ruchowej oraz ogólnego zdrowia.
Szkoła dysponuje basenem przystosowanym do potrzeb dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością.
⛪ Religia
Uczniowie mogą uczestniczyć w zajęciach religii zgodnie z deklaracją rodziców lub opiekunów prawnych
? Zajęcia rewalidacyjne
Indywidualne lub grupowe zajęcia terapeutyczne, mające na celu wspieranie rozwoju uczniów w obszarach wymagających szczególnej uwagi
Wszystkie przedmioty realizowane są zgodnie z obowiązującą podstawą programową, dostosowaną do potrzeb i możliwości uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym
?? INDYWIDUALNE PODEJŚCIE
? Dla każdego ucznia opracowywany jest indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny, z którym zapoznają się rodzice.
? Uczniowie uczestniczą w zajęciach edukacyjno-terapeutycznych oraz zajęciach rewalidacyjnych, dostosowanych do ich potrzeb i możliwości.
? SPECJALISTYCZNE WSPARCIE
W zależności od indywidualnych potrzeb uczniowie uczestniczą w zajęciach rewalidacyjnych, m.in:
?️ Logopedycznych
?♂️ Terapii ruchowej
? Integracji sensorycznej
? Terapii dla dzieci autystycznych
? Uczniowie uczestniczą w zajęciach rewalidacyjnych z terapeutami, które odbywają się w wymiarze 10 godzin tygodniowo, dzielonych pomiędzy uczniów danej grupy.
?⚕️ Uczniowie korzystają także z pomocy psychologiczno-pedagogicznej, np.:
- zajęć socjoterapeutycznych,
- terapii z psychologiem,
- zajęć logopedycznych.
? NAUCZANIE INDYWIDUALNE
Dla uczniów, którzy posiadają dodatkowe orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania, organizujemy indywidualne zajęcia edukacyjno-terapeutyczne w wymiarze:
? I etap edukacyjny: 6 godzin tygodniowo
? II etap edukacyjny: 8 godzin tygodniowo
? BEZPŁATNY DOWÓZ I POMOC
? Zapewniamy bezpłatny dowóz na zajęcia organizowane w szkole.
?⚕️ Uczniowie mają wsparcie pomocy nauczyciela, który wspiera ich w codziennych czynnościach samoobsługowych.
? W szkole działa także gabinet profilaktyki zdrowotnej, zapewniający podstawową opiekę pielęgniarską.
➕ ZAJĘCIA REWALIDACYJNO-WYCHOWAWCZE
? Dzieci i młodzież z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim uczestniczą w indywidualnych lub grupowych zajęciach rewalidacyjno-wychowawczych.





