ul. Fałata 88/90, 87-100 Toruń (56) 648-57-84
zes
przed
pods
pods
PlayPause
previous arrow
next arrow

 

ZAJĘCIA REWALIDACYJNO-WYCHOWAWCZE

? W naszej szkole organizujemy zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim.

?‍⚕️ Kto może uczestniczyć?
? Przyjmujemy uczniów na podstawie orzeczenia o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, wydanego na wniosek rodziców lub opiekunów prawnych przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną.
? Udział w tych zajęciach jest spełnianiem obowiązku szkolnego oraz obowiązku odbycia rocznego przygotowania przedszkolnego.


? FORMY ZAJĘĆ

? Grupowe zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze
? Dla dzieci i młodzieży w wieku od 3 do 25 lat.
? Grupy liczą od 2 do 4 uczestników.
? Zajęcia prowadzone są przez wychowawcę-oligofrenopedagoga, wspieranych przez nauczycieli specjalistów oraz pomoc nauczyciela.
? W ramach zajęć:
20 godzin tygodniowo zajęć rewalidacyjno-wychowawczych,
3 godziny zajęć rewalidacyjnych,
Dla chętnych: 2 godziny religii.

? Indywidualne zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze
? Dla uczniów, którzy wymagają indywidualnego podejścia.
✅10 godzin zajęć tygodniowo.
? Zajęcia mogą odbywać się w szkole lub w domu, jeśli stan zdrowia uczestnika na to pozwala.


? METODY I TERAPIE WSPOMAGAJĄCE

? Poranny Krąg
Metoda wspierająca rozwój komunikacji i interakcji społecznych. Polega na wspólnym przeżywaniu dnia w strukturze opartej na rytuale, co daje poczucie bezpieczeństwa i przewidywalności. Wykorzystuje elementy muzyki, ruchu i dotyku.

? Dogoterapia
Terapia wspomagana przez specjalnie wyszkolone psy, która poprawia koordynację ruchową, motorykę oraz rozwija umiejętności społeczne i emocjonalne. Obecność psa pomaga w relaksacji i stymuluje zmysły.

? Programy Aktywności M. i Ch. Knillów
Zajęcia bazujące na stymulacji sensorycznej i ruchowej, wspierające rozwój motoryki i świadomości własnego ciała. Uczniowie uczą się poprzez dotyk, ruch i kontakt z opiekunem.

? Metoda werbotonalna
Metoda wspierająca rozwój mowy i percepcji słuchowej u dzieci z zaburzeniami komunikacji. Wykorzystuje ruch, rytm, dźwięk oraz odpowiednio dostosowane bodźce dźwiękowe do nauki poprawnej artykulacji i odbioru dźwięków.

? Stymulacja polisensoryczna w Sali Doświadczania Świata
Zajęcia odbywające się w specjalnie przygotowanym pomieszczeniu, które pobudza zmysły poprzez światło, dźwięk, dotyk i zapach. Umożliwia relaksację, rozwój koncentracji oraz zwiększa świadomość otoczenia.

? Stymulacja słuchowo-ruchowa z elementami muzykoterapii C. Orffa
Połączenie muzyki, rytmu i ruchu w celu wspomagania rozwoju koordynacji, komunikacji i ekspresji emocjonalnej. Dzięki prostym instrumentom dzieci uczą się reakcji na dźwięki i rytm.

? Ekspresja plastyczna – wykorzystanie prostych technik plastycznych
Zajęcia rozwijające zdolności manualne i kreatywność poprzez różne formy sztuki, takie jak malowanie, rysowanie, lepienie czy kolaż. Poprawiają koordynację wzrokowo-ruchową oraz wspierają wyrażanie emocji.

? Animacja teatralna
Zajęcia wspierające ekspresję ciała i emocji poprzez ruch, mimikę oraz odgrywanie ról. Pomagają rozwijać komunikację, pewność siebie i interakcje społeczne.

? Dzięki tym metodom nasi uczestnicy zajęć rozwijają umiejętności w sposób dostosowany do ich indywidualnych potrzeb! ?


 ? OBRZĘDOWOŚĆ SZKOLNA

? Obrzędowość szkolna została dostosowana do potrzeb i możliwości poznawczych uczestników. Wprowadzamy różne formy aktywności, które wzbogacają codzienne życie szkolne i integrują społeczność.

?️ Warsztaty tematyczne – zajęcia rozwijające zainteresowania i umiejętności uczestników poprzez aktywne uczestnictwo w różnorodnych projektach edukacyjnych.

? Uroczyste spotkania świąteczne – celebracja tradycyjnych świąt z udziałem uczestników, nauczycieli i rodziców, wspólne kolędowanie i tworzenie dekoracji.

? Uroczystości urodzinowe – indywidualne i grupowe świętowanie urodzin uczestników w przyjaznej atmosferze, wzmacniające poczucie przynależności do społeczności szkolnej.

? Prezentacje teatralne – inscenizacje, przedstawienia i występy artystyczne przygotowywane przez uczestników, rozwijające ich kreatywność i ekspresję.

? Dzięki tym wydarzeniom tworzymy wyjątkową atmosferę w szkole, pełną radości, wspólnej zabawy i integracji! ?


?️ AKTYWNOŚĆ POZA SZKOŁĄ

? Uczestnicy zespołowych zajęć rewalidacyjno-wychowawczych biorą udział m.i.m. w:
?️ Wizytach w instytucjach kulturalnych na terenie miasta
? Wycieczkach rekreacyjno-poznawczych

? Nasza szkoła zapewnia wsparcie i bezpieczną przestrzeń dla każdego uczestnika zajęć! 

 

NASZA SZKOŁA TO DOBRY START W PRZYSZŁOŚĆ DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA ZAJEĆ!
Zapraszamy! Nabór do szkoły trwa przez cały rok – Dołącz do nas! ??